Monday, December 14, 2009

Har en plan! dag en

Målet mitt for neste år er å trene litt mer målbevisst og planlagt, noe jeg er veldig dårlig til! Jeg er veldig flik til å planlegge, men ikke å gjennomføre.

Så nå skal jeg sette meg ukes mål som jeg skal jobbe med minst 2 økter om dagen. (skal trene på andre ting også, kun to økter om dagen er jo ikke så mye, men en plass må man starte) Jeg skal også blogge om treningøktene. (da blir det jo mer blogging også;))

Denne uken skal Reiki ha kommando på sitt, dekk og stå. Og vi skal fortsette på utgangstiling.
Robin skal jobbe med avstandsdirrigering og fortsette shape dø.

Da har vi har første økt
Robin - startet med å ha han i utgatillig og dekk, gikk i fra (har jo allerede glemt hvordan posisjoner jeg tok i hvilken rekkefølge!) fant i allefall ut at det er ned dekke (fra stå) som er problemet.
Gikk ikke supert, i dekken datt han over på skinka.

netse økt: start med litt rygging, så litt dekk under marsj (får å få rette dekker) så dekk - sitt - stå = belønning. Dekk - stå- dekk =belønning. Dekk - stå - sitt =belønning.

Reiki - kommando på sitt og dekk.
Sitten gikk veldig bra, mens deken var verre. sitten startet jeg med å si sitt med engang. På dekken prøvde jeg og bare si kommandoen, men det var ikke like lett ;) Så der jobbet jeg bare med frivillig dekker.

neste økt: legge på kommando akkurat når hun dekker, få fram noen frivillige først.

Andre økt:

Robin - rygging og dekk under marsj gikk bra, ellers ikke veldig bra. sitt fra stå begynte også og fuske. sitt opp er det som funker best. Tror jeg må ta endel økter og bare trene sitt fra stå og dekk fra stå og sitt. Også må jeg trene det sammen med noen som kan se, får jeg klarer ikke se om han flytter på seg eller ikke.

neste økt: vi går over og trener på dø istede ;)

Reiki - dekk gikk supert nå, hun la seg frivillig og jeg fikk sakt kommandoen. Jeg måtte jo selvfølgelig tøye strikken litt og trene på bli liggende også, det skjønte hun ikke helt og vi fikk et par feilinger (min skyld, hold deg til planen!)

neste økt: stå. klikke for hoppene tre ganger, så for ståen etterpå. si stå akkurat i det hun lander.

veldig snedig med reklamepauser, begge hundene får etpar min hver og jeg får tenkt godt i pausene =)

siste økt for dagen.

Robin- det ble bukk istede for dø ;) (snakk om å følge planen :P) han tilbø det og jeg belønnet har begynt og legge på kommando (takk med neiing til)

Reiki- dekken endel i startet ikke overaskende da vi hadde trent på det før. men fikk klikket et par hopper og da løsnet det. hun hopper og står fint, jeg prøvde litt omvendtlokking pg det gikk bra.
Må bare passe på at hoppene er bra nok, hun kan slurve litt. Og det at det skal være et tydelig hopp - stopp.

Okei, det var dag en. Vi får se hvor lenge det varer og om treningen blir mer effektiv ;)

No comments: