Sunday, December 13, 2009

freestyle kurs!

Ja da har vi vært på freestyle kurs til eirin og bente! Planen var egentlig å ta med begge to, men Robin hadde fryktelig mageknip og diare på fredagskvelden så han fikk være hjemme sammen med mamma. Fikk seg 3timers i skogen så det var ikke noe synd på han ;)¨

På kurset startet vi med teori om freestyle, tips og triks.
Praktisk så startet vi med heelwork to music, vi gikk fot på høyre og venstre med noen snurrer på siden. Dette gikk veldig bra faktisk selv om vi ikke har trent så mye på fot. Hun gikk egentlig ganske så greit på begge sidene, men tror hun gikk best på venstre. Hun snurrer best mot høyre.

Runde nr to jobbet vi med frotarbeid, hunden skal være i front. Det gikk sånn passe, hun kan jo grunnøvelsene foran, men vi skulle trene på at hun skulle gå sidelengs sammen med oss. Men det er noe vi kan trene på :)

Så begynner hukommelsen og svikte litt... men..

Vi trente valgfri triks, jeg valgte hopp igjennom armer noe vi har slitt litt med, men selvfølgelig etter at jeg sier det så går det som en drøm. Så det var ingen problem, å nå hopper hun over og igjennom det meste.

så skulle vi trene rygging, men da var lillrmor sliten og ville bare sitte under føttene mine og når jeg prøvde og få henne til å jobbe så gikk hun bare til Bente og satt seg der. Virkelig rar oppførsel, har ikke sett det før. Så ut som om jeg hadd mishandlet henne eller noe, uansett hvor mye jeg lokket så ville hun ikke. SØT var hun!
Vi skulle trene noe annet til slutt som jeg ikke husker, men fikk samme reaksjonen så vi avsluttet der.

Resten av dagen så sov hun! ;)

Søndag.

Da skulle vi sette sammen opplegg til musikk. Først heelwork (som består mest av forskjellig fot arbeid)
Det som var vanskelig er at jeg ikke eier rytme og er helt tonedøv! Reiki henger på hun og jobber bra.

Vi skulle sette sammen 3 freestyle opplegg, samme greia der. Veldig vanskelig og planlegge for det blir jo ikke sånn uansett ;) så det ble litt tatt på feelingen underveis..
Å det hadde vært litt enklere om Reiki hadde litt fler triks inne, hun kan jo ikke så mye enda (snurr høyre, dårlig snurr venstre, hopp over bein, opp igjennom armer, slolom igjennom føttene) slalom igjennom føttene har vi bare trent på den sise uken så vi hadde noe til kurset ;) så om vi hadde kommando og flyt på flere atferder så hadde det gått bedre, men gøy var det uansett =)

Veldig fornøyd med kurset, kjæmpe gøy! Vi var fire deltakere og det er akkurat passe for meg, koslige folk var det å og forskjellige hunder (Risen, Lundehund, Terv og Heeler) morro å se.

I morgen skal Reiki trene hjemmealene så hun ikke glemmer det i juleferien, mens jeg og Robin skal kooose oss alene!

No comments: