Sunday, December 27, 2009

GOD JUL!!

Ønsker alle en god jul fra oss!!

Da er vi godt inni julefeiringen, spist alt for mye både menneske og hund og slumret foran peisen!
Det har ikke blitt alverden verken med tur eller trening i jula, men hundene tilpasser seg da. Reiki tok i mot juletreet med den største selvfølgelighet, selvom det er litt morsomt å tygge på ;)
Hundene har også vært eksemplariske når det har vært besøk, litt ivri i starten, men roet seg for og holdt seg unna.
Ventet med å legge hundepakkene under treet til i skulle åpne de, så det ikke skulle bli noe tyvåpning før etter middagen. Reiki var ikke så interessert i gavene egentlig, men det var Robin! Tydelig at han har lært etter 3 julaftener tidligere. Så han fulgte med og håpet og regnet med at alle pakkene var til han! SØØT!

Etter vi hadde pakket opp endel gaver og styret litt, så merket jeg at Reiki begynte og bli vendlig sliten, fant ikke roa, peste ville ikke ha noe godt. Så tok hunden med ut en tur og Reiki måtte tisse! Tisset i sikkert et minutt og da vi kom inn så sluknet hun for kvelden. Spennede med jul for småbarn vuttu ;)

Reiki fikk seg ny seg, som også kan være sovepose så hun ikke skal fryse på natta, den var kjæmpe delig. Robin fikk seg endelig ny matskål av mamman min, hun syns så synd på han som enda bruker den skåla han fikk som valp. Så han fikk ny kjæmpe stor skål, så mamma kan gi kan så mye man han orker ;) (blir enkelt å holde formen ;)) Ellers fikk de masse god mat, godterier og diverse gnageting og noen leker.

Skal få lagt inn noen bilder snart, men den pc jeg bruker til bilder er kaputt.

Jeg skal også etterhvert skrive inn målene mine for 2010, det blir et spennende år!
Jeg gleder meg masse til vi skal på innetreninger i agility etter jul, det er deilig å komme seg inn nå om vinteren.
Jeg gleder med også masse til caniskurs som skal vi skal gå igjennom et helt år, håper jeg lærer å trene litt mer effektiv, planlegge bedre og få resulteter!

Sånn ellers i julen har jeg også tenkt på hva jeg skal gjøre til sommeren, da er jeg forhåpentligvis ferdig utdannet førskolelærer, men hva jeg skal gjøre etterpå er enda uvist. Skal jeg gå mer skole? isåfall hva da? skal jeg begynne å jobbe? får jeg jobb? kanskje må jeg flytte på meg? (blir iallefall ikke før etter ferdig caniskurs ;P) litt kjedelig det å, da blir det jo lange dager hverdag og sikkert vedlig slitsomt :P liker å være student der man plutselig kan få fri endag og bare ha skle til 12 på dagen ol, men penger er jo alltid et pluss... Den blir spennede å se hva det blir til...

Det er julen så langt får vår del, håper alle andre har det kos!

No comments: