Friday, May 29, 2009

Dag en med valp

Ja da er vi halvveis ut i dag en å jeg skjønner ikke de som kan sitte inne med valpen ei uke før "sosialiseringa" starter.

Natta gikk veldig bra, bare jeg som hørte syner og drømte at hun møtte ut. Jeg var på vei ut 3 ganger eller noe å da sov hun bare så litt overivrig er jeg. Hun måtte ut en gang kl 4, da tissa hu med engang så gikk vi inn i gjen. Det var litt missnøye når hun møtte ligge i kurven helt alene, peip og hylte, mens hun spratt rundt. Det var på nærenippet at hun klarte og komme seg ut av kurven og det tok Robin 2 uker eller noe og han var mye større.

Robin og mamma kom innom til oss i går kveld, vi hadde kolapsa på soffaen å sovet i ove to timer! Så vi var ganske så grøggy. Men de fik no møtt hverndre. Reiki (som navnet ble, med kallenavnet ræka:)) syns Robin var utrolig stor og skummel og det er han jo også. Han er det som kalles liten hund i stor kropp;) Robin syns hun var kjæmpe kuul, men skjønte ikke hvorfor hun ikke ville leke når han slang seg ned i lekestilling nesten oppå henne.

Idag har det gått mye bedre og de leker faktisk litt sammen,begge er veldig interessert i hverandre og følger med på hverandre.

Dagen startet klokken kvart på 7, fordi jeg måtte jobbe til mamma i dag. Vi kjørte dit å det gikk fint og der møtte vi mannfolk i forskjellig fasong, jenter, damer å noen besøkende, det var ikke så mange til sammen da, men hun hilse på alle sammen med stor lyst. Vi hørte også på gressklipper og traktor og en liten gressklippe sak. Vi gikk på grus, gress og asvalt og hun tisset ute mange ganger. Har ikke hatt noen uhell inne enda :)

Når jeg jobbet var planen at hun skulle sove i buret sitt, men det var ikke hennes plan å det varslet hun om. Å det var så mange folk der som ga henne oppmerksomhet på at hun skrek så jeg valgte å ta henne med, så da gikk jeg med henne under gensern på magen og der sovnet hun.
Mamma var ganske bekymret for at valpen skulle dirtrahere meg når jeg jobbet, men jeg fikk jobben gjort. å ene gangen før jeg tok henne på magen så skulle jeg gå å se hvordan det gikk, gjett hvem som satt der å koste med henne da? Jo MAMMA! HAHA

Robin må jo på tur så da tok vi med Reiki også, hun startet med å gå litt selv tøff som hun er. og så fikk hun sitte i jaka når hun ble sliten. Farfar var også innom for å fikse noe å da fikk hun hilst på han å.
Hun er veldig modig og springer rundt og angriper gress, hun har også funnet ut at halen til robin er veldig fin ;)

Det er ikke mye matforsvar hos noen av dem, Robin spiste maten hennes og Reiki spiste Robin sin mat:)
Men Robin passer på at gobitene blir delt ut likt, ganske go på parkobling;)

Hun har ikke samme komasovingen som robin hadde, hun er litt mere var.

Ellers går alt bra og hun er så søt! Høres litt ut som en blanding av et hamster og en baby både når hun sover og snakker!

No comments: