Tuesday, May 12, 2009

agility trening

vi har vært på farmen og trent to ganger i år, sammens med maja og twinki. Det går faktisk ganske så bra, har er ikke like gira på å springe ut som i fjor å vil faktisk leke sammen med meg:) Det er jo bra! Funnet ut at vi må jobbe endel med at han skal bli litt mer selvstendig å ta hinderne uten at jeg trenger å være med, få mer hindersug!
Vi skal gå AG2 kurs som startet nå på torsdag og da kanskje vi får lært litt mer da! trenger mer terping på felt og slalom. Felt er bra så lenge jeg er ved siden og det ikke er noen fristelser foran, så når han får kjempe bra driv og lyst til å kjøre agility så tror jeg ikke feltene holder.

Men uheligvis så bjeffer han enda i bilen, det er bare om sommeren og nesten bare på framen, fryktielig irriterende! blir jo frustrert før vi får startet og det er ikke optimalt. han piper også mye når vi skal gå til agility banen, det har han heller ikke gjort før! Så det skal jobbes med.
Planen framover er:
Ha han i bur/bånd sitte med han utenfor agilitybanen og belønne ro og stillhet!
Ha radio inne i bilen
Ikke la han få kjøre agility om han ikke blir rolig
Ikke la han hilse på folk når han blir oppgiret (piper/bjeffer)
Ikke få komme ut av bilen før han har vært stille i minst 3 sek.

Etter en stud skal jeg legge opp til fristelser (gå i mot mennesker han kjenner, hunder) piper han er det rett inni bilen evt gå motsatt vei.

Så får vi se om det gir noen resultater.

Ellers er det snart tid for ny valp. gruer meg mye og gleder meg masse, blir spennende! 17dager igjen.

Så må vi tene litt kondis, Robin er død sliten når vi kommer til tredje runde!

No comments: