Sunday, December 2, 2007

lydighetskurs på hundeskolen (flinke bobben min)

da var det oppstart igjenn etter et par uker med "effektiv" egen trening, og det vistes at vi ikke hadd trent sammen med andre hunder eller andre plasser på ei stund... men vi gjorde vårt beste med løpetid tispe i nærheten og masse, masse andre lukter. ska få funnet opp den anti lukte maska snart så vi er kvitt det problemet, hehe..
men robin overraska enormt på slutten, han var så flink at jeg nesten ikke våga å si nå te han, vi hadde felles dekk vi satt oss litt bak de andre og jeg betta han i hengerfeste på bilen (med dobbel blåknute og masse snurring, var ganske nervøs når jeg slapp båndet) han bjeffa et par ganger, men da satt jeg han bare inni bilen uten å lokke igjenn å han skjønte det etter 2 ganger.
jeg hadde han i utgangstilling og kommanderte dekk å han la seg! og han lå der! fikk helt sjokk, ikke nå bjeffing eller stuping framover, jeg tok det i 2 økter og robin lå til og med når de andre satte seg opp. (han var litt treg å få opp fra dekken, men det bryr æ mæ ikke nå om no!) flinke bobben min!!

ellers har det jo kommet mengder med snø og slalom pinnene mine er begravd, så jeg håper på milderevær så jeg får finne de fram å tatt de innomhus før de forsvinner helt, samme med det fine feltet mitt!

jeg så forresten hundeskolen på tv2 i dag, det var agility. blei litt skuffa over resultatet etter ei uke med trening, men det var nå så... men noen av metodene de brukte for å lære de de forskjellige tingene var litt tvilsomme! var ikke bare frivellig nei, så syns de burde fokusere mere på treningmetoder og motivering av hundene, ikke fysisk presse de igennom tunnelen!
men plassen de holdt de var veldig fin, stort inngjerdet gressområdet, og det var sommer og sol så helt perfekt ut til agility trening, tror vi må dra på treningsleir der...

1 comment:

Nina Knudsen said...

Hallo Randi!

Skal vi tren en dag eller? Har kommet hjem fra ferie og var redd Bender hadde glemt feltet sitt. Han har fått så fine felt ser du... Men jammen så kunn han det når æ kom hjem også. Artig å sjå at flere e berørt av dårlig vær og vind... Følge sæ som en dårlig hundeeier og fører te tider når man bare ligg på sofan. Si i fra hvis du vil tren en dag da, e jo kommet ut av rytmen og dørstokk mila e lang.

Nina (Bender)