Tuesday, January 12, 2010

søndag

Søndag var en kjæmpe bra hundedag eller dag sånn generelt å da.

Startet dagen med å gå tur med Maja, Twinki og Circus (jeg og Robin) Vi gikk i vikåsen men løse hunder og vi møtte ikke mindre enn 4 løshunder og det gikk STRÅLENDE! Robin var SÅ flink! Han kom når jeg ropte og brydde seg ikke med de fremmede hundene, deilig åha med Twinki som forbilde. Han er jo bare opptatt av henne. Ikke bjeffet han på de skummle mennene som gikk med hundene heller (det er de som pleier være skumlest ;))

Så jobbet jeg på hundeskolen i 3 timer før jeg tok med reiki på agility trening i ridehall.

Jeg hadde ingen plan og var ganske sliten så jeg skulle bare se hvor hun var i verden.
Og hun var på som bare det.
Trente hjulet det gikk bar så lenge jeg sto nære og vi ikke hadde fart.

Hun trenger og bli litt mer hinder sikker og få fokuset framover, men da vet vi iallefall huv vi skal trene på.

Til neste gang skal jeg få laget meg en liten plan, så det ikke bare blir tulling på banen.

Skal se litt på one jump filmen får å få litt tips.

Så til kvelden var det to dødslitene hunder i hus, deilig!

På mandag var vi på hundeskolen sammen med Maja å trente. Det ble litt stå, bakpartskontroll på reiki og Robin trente på fot, hopp over hinder og noe triks. Husker ikke helt hva vi gjorde.
Etter trening ble jeg med Maja opp på solemsvattenet(?) der hunden fikk springe løs og de kunne ikke bry seg minde om guttene som sto på ski, deilig! Reiki stakker blir et lite mobbeoffer da hun lett lar seg trege. Circus hopper rundt og oppå henne og hun blir sur å kjefter tilbake, så kommer Twinki for å passe på Circus og si til Reiki at hun skal slutte, og da må jo Robin komme å passe på Reiki. Så det er ikke bare lett, men de må da lære seg å fungere sammen.

Så en super dag (bortsett fra det siste da)

No comments: