Sunday, June 14, 2009

Sist uke..

Lørdag forst:
Vi var i marka sammen med Garp/Anita, Sylvia/hera og mocha og Maja/Circus og Twinki. Vi la blodspor. Det ble et kort et på Ræka og Et litt lengere på Robin, vi har jo aldri gjort det før, og det var ganske så spennende så det skal vi prøve igjen. Robin gikk fint og nøye og fant sporet. Jeg var litt dum når jeg la ut til begge, Robin måtte starte med og gå under en stokk og lille måtte gå i masse blåbærlyng som var større enn henne. Så hennes sitt spor gikk ikke veldig bra, men hun luktete bra og syns ikke det var noe farlig.
Etter på ble vi med Anita og spiste god lørdags pizza :) Å snille Anita spandrete!!

Søndag:
Vi var på åpen dag på voll gård, der traff vi masse mennesker og dyr av forskjellige slag. hønene og kaninen var klart favoritten. Det var en hest med bjell og den var litt skummel, men etter litt utsjekking så gikk det greit. Var sammen med Linda og yatzi.

Mandag:
Jeg måtte på skolen og lille var med mamma på jobb, finke lille. Sitter i buret i bilen og sover for det meste.
På kvelden var vi på hundeskolen, jeg skulle på mandagsmøte så da trente vi litt først. Robin var gal og ikke noe gøy og trene med i dag. Formen min var temmelig laber også, rett og slett drit lei og sliten og da blir det ikke så bra trening. Lille fikk trene litt gå pent i bånd og se på alle de andre hundene, pluss litt inkalling. Hun er veldig flink til å leke, og det er bra.

Tirsadg:
Det er pausedagen min. Jeg måtte på skolen og lille var til mamma først så kom pappa oh hentet henne litt utpå dagen. På kvelden gjodre vi ikke så mye, vi trente litt sitt, og target.

Onsdag:
Lille var med på skolen. Sov hele veien dit og hele veien hjem, hun fikk en tur og hilse på litt folk midt på dagen ellers sov hun bare.
På kvelden var det jobb på hundeskolen, der fikk hun møte en collie, som var litt skummel først, men det gikk greit etter hvert.
Må gå litt mere tur med nye store hunder.
Så skulle hun på overnatting til linda da jeg hadde eksamen på torsdag.

Tordag:
Lille hadde en toppen dag til Linda og jeg hadde siste eksamen!! Johoo!
Robin var på kurs og fikk sin dose oppmerksomhet og trim.
Lille fikk møte Støkk igjen og Adam the borderterrier. Det var litt skummel, men tror vi helle skal gå turer sammen med andre, det blir litt press når vi bare sår å ser på at de skal hilse.

Fredag:
Vi dro på Jonsvannet og møtte Eirin med Støkk og Toller Tina, Linda med Gaya og Yatzy og jeg hadde med begge mine. Robin kan ikke gå i bånd sammen med andre hunder, men løs går greit, bortsett fra at han ikke kommer når jeg roper;)
Det var noen skudd når vi var inne i skogen, men da var RObin for opptatt med de andre hundene til å reagere det var heller ikke så høyt. Men når vi gikk tilbake så ble det høyere og Robin gikk inni panikkmodus. Lille reagerte ikke i det hele tatt. Litt dumt å få en sånn avsluttning på en fin tur.

Lørdag:
Gjorde vi ikke stort.
Jeg og Robin skulle begynne treningen vår og tok en mini sykkeltur, men den var lang nok til at han ble sliten. Vi kom inn fra den turen kl 13 og gikk neste tur kl 20 så han var no litt sliten ja.

Søndag:
Robin har fått skogtur sammen med mamma, og jeg og lille skal møte linda for trening og buss tur rundt 18ish.

No comments: