Friday, August 14, 2009

Hjemmealenetrening = KJEDELI!!

I dag våkna Reiki kl halv 8, men jeg bestemte meg for å sove videre så fikk hun bare bjeffe fra seg å det gjorde hun. For det ble stilt etter en go stund, men da var jeg jo våken så lå å slumra litt så Reiki fikk sovnet får jeg gikk ut å vekte henne *hehe, ond Randi*. Men da lærer hun forhåpentligvis at det ikke funker å bjeffe for at jeg skal komme, det gjorde jo det før for da varslet hun at hun måtte på do. Vi gikk en tur, Reiki er ikke helt tur hund på morgenen så hun henger litt etter, men får hun springe løs er det helt greit. Så trente vi litt 4 føtter i skål, skjønner at framføttene skal oppi, men det er verre med bakføttene og litt rygging. Hun er så rask så jeg har klikket noen feil klikk på at hun dekker istede, må bli flinkere på timingen.
Prøvde og trene 2føtter i skål med Robin også men han har samme problemet og jeg tror han var litt trøtt (skikkelig b hund)
Tror jeg skal få han til å rygge rettbakover over en gjenstand.

Så satt jeg Reiki inne i bingen og Robin utenfor og ga de hver sin kong, Reiki kunne ikke bry seg mindre om jeg gikk, men Robin så på meg med de triste øynene og gråt litt.

I går var de alene i litt over 4 timer, ingen uhell til lille, selvom det så ut som de hadde herja litt :) Å Robin hadde faktisk spist kongen med leverpostei, så så redd kan han ikke være. Han hadde skrapa opp stuedøra litt, men pytt, pytt. Det går iallefall mye bedre når han har selskap.

I dag har jeg tenkt at de skal være alene fra 9 til 3, men får se hvor lenge jeg gidder å se på det fine være, se på masse videoer fra forskjellige hjemmesider med über flinke valper på og stresse for alt jeg skal lære lille!

Var på trening i går sammens Maja med sine og Anita med sine. Hadde ingen plan! FYFY.
Men vi trente litt på skateborad, det er et nytt triks de skal lære seg. Begge tok det ganske så fort, det var før de andre kom.
Når det kommer noen som skal trene med oss endrer Robin atferd og blir sytete, pipete og detter helt ut. kjønner ikke hvorfor, for det var folk som gikk forbi og noen unger som så på oss, men da jobbet han som en gud, fokusert og med kontakt. hmmm...

Reiki er jo flink som alltid, vi trente litt av alt.
Sirkeltrening, hun følger bra, må bare passe på at jeg ikke får lyd og har hun skal bite i buksa, altså ikke springe så lang om gangen.
Dekk og bli, fungere bra i front og at jeg snurrer foran henne.
Ustillingstrening, veldig flink må bare trene litt mer på å ta på henne mens hun står der og se litt mer på tenner.
hopp - iforbindelse med det nye trikse vårt.

Å det var hunder der, unger som syklet og noen som sparket fortball. Men hun jobbet som bare det. Det ble en litt lang økt og litt tullete, men sånn er det iblandt. Hun har blitt kjempeflink på å leke.

No comments: